Tри години след дебюта Night Shadow (2018), Daniel Eliseev Project (DEP) са готови със следващото си пътешествие из пресичащите се вселени на прогресив рока, фюжъна, джаз рока, ню ейджа, психеделик рока и нещо, което идейният двигател на проекта – китаристът и мултиинструменталист Даниел Елисеев - Мариновски, нарича „прогресив рок ембиънт“.

Тематичната нишка, която минава през осемте композиции в новия албум Lost Humanity е търсенето на изконната човечност и някои важни, но постоянно изплъзващи ни се истини за нас като човешки същества.

Този албум е и опит за разкриване на една друга, по-различна страна в музикалните търсения на Даниел Елисеев - Мариновски – по-директен и по-суров в сравнение с първия албум на DEP и по-разнообразен в стилово отношение. И тук присъстват характерните за музиката на китариста и мултиинструменталист неравноделни ритми, обгърнати от богата палитра от китарен звук, прескачащ смело през различни стилове и настроения.

В записите на Lost Humanity участват 9 музиканти от 5 различни държави: Даниел Елисеев – китари, Анатоли Пеев – барабани, Венци Павлов – бас, Джордан Маккуин (Канада) – барабани, Антонио Д’Амато (Италия ) - бас, Мануел Трабуко (Италия ) - тенор саксофон, Пепе Родригес (Испания) - перкусии, Марко Мароко (Италия) - бас, и един много специален гост от легендарната аржентинска прог банда Bubu Хуан Игнасио Варела на тенор саксофон.

Lost Humanity е смесен от Станислав Донев в Ретро Студио, а мастерингът е дело на британеца Pete Maher, който е работил с U2 , Nick Cave and The Bad Seeds, Jack White, The Pixies и мнго други. Албумът е реализиран със съдействието на сдружение Музикаутор и Национален фонд Култура.

dep

ЦЕЛИЯТ АЛБУМ LOST HUMANITY МОЖЕ ДА БЪДЕ ЧУТ ТУК.

ОТ ПЪРВО ЛИЦЕ: Даниел Елисеев за композициите в албума

1. Beyond the Night – В една дълга безсънна нощ се появиха основният китарен риф и основната тема в 7/8.Така съм устроен, че винаги търся смисъла, който носи в живота ни всеки следващ ден и това съм се постарал и да изразя чрез тази композиция. Цялата изобилства от неравноделните ритми 7/8 и 5/8.

2. Curved Path – Това парче е като отражение на един период в живота ми, през който трябваше да извървя много различни трънливи пътища и пътеки. Чисто композиционно съм наблегнал основно на интервала наречен – тритонус , който в ранното Средновековие е бил забранен от църковната догма и са го наричали дяволски интервал. В звученето на парчето има и леки психеделични нотки.

3. Autumn Mood – Парчето се роди за един ден в края на лятото и носи усещането за наближаващата есен. Прекарах няколко месеца сред природата, далеч от големия град и сякаш почувствах, как всичко в нея започна да се променя и да се настройва за един нов цикъл. Опитал съм се мелодиите и хармоничните линии в тази композиция да създават усещането сякаш са пастелна рисунка.

4. Hidden Land – Винаги ме е вълнувала темата за съществуване на паралелни светове на нашия. Някакво място, което остава невидимо и неразкрито за нас, но в същото време усещяме съществуването му. В случая тази Скрита Земя е нещо като моите музикални видение и представа за паралелен на нашия свят.

5.Shambhala – Идеята за това парче се роди във Врачанския балкан. При един преход там сякаш усетих докосване до нещо наистина съвършено и божествено. В парчето има и елемент на транс и психеделичност, особено подчертавани от линиите на баса и барабаните.

6. Mirror World – Тази композиция е вдъхновена от едно посещение със сина ми на зала с криви огледала. Почувствах и възприех този различен поглед, даван ни чрез тези огледала като нещо много истинско и красиво, неразбираемо за нашите сетива, които просто отчитат едни изкривени образи.

7. Prayer for Life – тази композиция се роди на един дъх, когато разбрах, че синът на един мой много близък приятел се бори за живота си. Почувствах, че трябва да отправя моя молитва за оздравяването му и така се роди основната тема на парчето.

8. In Search of the Truth – Истината за мен винаги е било едно доста абстрактно понятие, не емпиричната истина, а по-скоро индивидуалното човешко разбиране за истина. Това парче е най-тежкото като звучене в албума - шеговито казано може би истината в музиката е в по-тежкото звучене. Но това е и единственото парче от албума, в което има кийборди и дори основният мотив на кийборда сложи неговото началото.